what do I know

what do I know/ ed sheeran
 
Ain't got a soapbox I can stand upon
台の上に立って演説なんてできないけど

But God gave me a stage, a guitar and a song
神様は僕にステージとギターと歌をくれた

My daddy told me, "son, don't you get involved in
お父さんは僕に言った「巻き込まれるなよ

Politics, religions or other people's quotes"
政治や、宗教、誰かの言葉に」
 
I'll paint the picture, let me set the scene
僕は証明するよ、舞台を用意して

I know when I have children they will know what it means
僕に子供ができたとき、彼らはそれがどういう意味か分かるだろう

And I pass on these things my family's given to me
家族が僕にくれた物を僕は繋いでいくよ

Just love and understanding, positivity
愛と思いやりと前向きさを
 
We could change this whole world with a piano
僕たちはピアノで世界を変えることができる

Add a bass, some guitar, grab a beat and away we go
ベースとギターを加えて、ビートに乗って行こう

I'm just a boy with a one-man show
僕はワンマンショーをしているただの少年

No university, no degree, but lord knows
大学にも行ってないし、学位もない、でも神様は知っている

Everybody's talking 'bout exponential growth
みんな「人口が急増したとか

And the stock market crashing in their portfolios
株が暴落したとか」話している

While I'll be sitting here with a song that I wrote
その間僕は自分の書いた歌を抱えてここにいるよ

Sing, love could change the world in a moment
歌おう、愛は一瞬で世界を変えられる

But what do I know?
Love can change the world in a moment
But what do I know?
Love can change the world in a moment
僕には何が分かる?
愛は一瞬で世界を変えられる
 
The revolution's coming, it's a minute away
革命のときがくる

I saw people marching in the streets today
今日僕は人々が通りを行進しているのを見た

You know we are made up of love and hate
僕たちは愛と憎しみで作られていて

But both of them are balanced on a razor blade
剃刀の刃の上でその両方がバランスを取っている
 
I'll paint the picture, let me set the scene
僕は証明するよ、舞台を用意して

I know, I'm all for people following their dreams
僕はみんなの夢を応援するよ

Just re-remember life is more than fittin' in your jeans
人生は君のジーンズに収まる物じゃないよ、覚えておいて

It's love and understanding, positivity
愛と思いやりと、前向きさ
 
We could change this whole world with a piano
僕たちはピアノで世界を変えることができるよ

Add a bass, some guitar, grab a beat and away we go
ベースとギターを加えて、ビートに乗って行こう

I'm just a boy with a one-man show
僕はワンマンショーをしているただの少年

No university, no degree, but lord knows
大学も行ってないし、学位もない、でも神様は知っている

Everybody's talking 'bout exponential growth
みんな「人口が急増したとか

And the stock market crashing in their portfolios
株が暴落したとか」話している

While I'll be sitting here with a song that I wrote
その間僕は自分の書いた歌を抱えてここにいるよ
 
Sing, love could change the world in a moment
歌おう、愛は一瞬で世界を変えられる

But what do I know?
Love can change the world in a moment
But what do I know?
Love can change the world in a moment
でも僕には何が分かる?
愛は一瞬で世界を変えられる
 
I'll paint the picture, let me set the scene
僕は証明するよ、舞台を用意して

You know, the future's in the hands of you and me
未来は君と僕の手の中にある

So let's all get together, we can all be free
だから寄り添いあって、僕たちはなんでもできる

Spread love and understanding, positivity
愛と思いやりと前向きさをを広げよう
 
We could change this whole world with a piano
僕たちはピアノで世界を変えることができる

Add a bass, some guitar, grab a beat and away we go
ベースとギターを加えて、ビートに乗って行こう

I'm just a boy with a one-man show
僕はワンマンショーをしているただの少年

No university, no degree, but lord knows
大学にも行ってないし、学位もない、でも神様は知っている

Everybody's talking 'bout exponential growth
みんな「人口が急増したとか

And the stock market crashing in their portfolios
株が暴落したとか」話している

While I'll be sitting here with a song that I wrote
 その間僕は自分の書いた歌を抱えてここにいるよ

Sing, love could change the world in a moment
歌おう、愛は一瞬ででかいを変えられる

But what do I know?
Love can change the world in a moment
But what do I know?
Love can change the world in a moment
でも僕には何が分かる?
愛は一瞬で世界を変えられる
 
 
 
Love and Peace