Unlonely

こんにちは。
今日の曲はジェーソンムラーズのアンロンリー。
普通の曲もおすすめですが、ダンス付きでちょっとハイテンポなライブバージョンがさらにおすすめです!明るい気分になれること間違いなし^^
素敵なおうち時間をお過ごしください。
 
Unlonely/ Jason Mraz
 
It could be love
これは愛かもしれない
 
And we could be homies
僕たちは相棒になれるかもしれない
 
And once you get to know me
一度僕のことを知ったら
 
I could be your one and only
僕は君のかけがえのない存在になれるかもしれない
 
I could make you unlonely
僕は君を寂しくさせないよ
 
Oh, we could take it slowly
ゆっくり行こうよ
 
And we could keep it low-key
秘密にしておくこともできるよ
 
I could be your one and only
僕は君のかけがえのない存在になれるかもしれない
 
I could make you unlonely
僕は君を寂しくさせないよ
 
I've been chasing summer around
僕は夏を追いかけ回しているんだ
 
Searching for the sunshine looking for a good time
ひだまりを探して素敵な時間を探して
 
Following the good vibes
素敵な雰囲気に従って
 
Listening to intuition as it's happening
何か起こりそうな直感に耳を傾けて
 
Diggin' into life 'cause at times it can be saddening
人生について深く考えると哀しくなることもあるよね
 
Yeah, it could be a gray day
曇りの日もあるよね
 
If you're lonely
もしあなたが孤独なら
 
A little rain suddenly turns heavy
小雨が突然大雨になることもあるよね
 
But a whole lot of love can make the clouds go away
でも大きな愛が雲をどこかへやってくれる
 
Maybe the time for us is now
多分僕たちにとって今がそのときなんだ
 
When the table's set for two
テーブルのセットは二名分で
 
And there's nobody with you
だけど君は一人でいて
 
Seeing movies by yourself
自分だけで映画を見てるとき
 
Let me be your someone else
僕を君にとっての誰かにしてくれないかな
 
It could be love
これは愛かもしれない
 
And we could be homies
僕たちは相棒になれるかもしれない

And once you get to know me
一度僕のことを知ったら
 
I could be your one and only
僕は君にとってかけがえのない存在になれるかもしれない

I could make you unlonely
僕は君を寂しくさせないよ

Oh, we could take it slowly
ゆっくり行こうよ

And we could keep it low-key
秘密にしておくこともできるよ

I could be your one and only
僕は君のかけがえのない存在になれるかもしれない

I could make you unlonely
僕は君を寂しくさせないよ
 
Love, la la la la, love
Love, la la, love
One and only, I could make you unlonely
唯一無二の存在、僕は君を寂しくさせないよ
 
I give you my work although I'm making words up
君に僕が作った言葉を贈るよ

Unlonely ain't a word, but I don't give a fuck
”Unlonely"なんて言葉ないんだけど、そんなこと気にしないよ

'Cause I'm fresh form the farm where critics can't bother me
だって僕は批評家に悩まされることもない農場からきた新しいスタイルだから

Living is tricky as it is so that ain't stoppin' me
 生きることは困難だけど、僕は止まらないよ

You and me, we both agree
君と僕、僕たちは同じ気持ちだよね
That no one needs the scrutiny 
誰にも縛られる必要はない
 
All we want is peace and love, and honestly you ruined me
僕たちが欲しいのは平和と愛、でも正直君は僕を虜にしたよ
 
With your beautiful smile, and your style continuity
 美しい笑顔と、変わらないスタイルで
 
I'd be a fool not to take the opportunity to say
このチャンスに言わないなんて馬鹿だよね

"Hey, we should be homies
ねぇ僕たちは相棒になろう
 
I think we could be bigger than cheese and macaroni
僕たちはマカロニ&チーズよりいい関係になれるかも
 
We could keep it sweet like Chachi and Joanie
僕たちはチャーチとジョニーみたいな甘い関係でいられるかも

Or maybe just be ourselves, never phony"
それか他の誰でもない僕たちになれるかも

Never second guessing the friendship connection
僕たちの友情は疑う余地がないよ
 
Parallel living, never in possession of your individual personal expression
一緒に生きるけど、君らしさを独り占めしたりしないよ
 
Together we're just a much better reflection of Love
一緒にいると僕たちは愛を届けあえるよ
 
We could be homies
僕たちは相棒になれるかも 
And once you get to know me
一度僕のことを知ったら
 
I could be your one and only
僕は君にとってかけがえのない存在になれるかもしれない
 
I could make you unlonely
僕は君を寂しくさせないよ
 
Oh, we could take it slowly
ゆっくり行こうよ
 
And we could keep it low-key
秘密にしておくこともできるよ
 
I could be your one and only
僕は君にとってかけがえのない存在になれるかもしれない
 
I could make you unlonely
僕は君を寂しくさせないよ
 
Love, la la la la, love
Love, la la, love
One and only, I could make you unlonely
Love, la la la la, love
Love, la la, love
One and only, I could make you unlonely
When the table's set for two
And there's nobody with you
Seeing movies by yourself
Let me be your someone else
If you're spending time alone
If it's just you and your phone
Taking pictures of yourself
Baby, maybe I can help
It could be love
We could be homies
And once you get to know me
I could be your one and only
I could make you unlonely
Oh, we could take it slowly
And we could keep it low-key
I could be your one and only
I could make you unlonely
Love, la la la la, love
Love, la la, love
One and only, I could make you unlonely
We could be love (love, la la la la, love)
We could be homies
And once you get to know me (love, la la, love)
I could be your one and only
I could make you unlonely